Günün özeti :)

31 Ocak 2009 Cumartesi



Küçük çapta bir ağaç toplantısı yaptık bugün İstiklal'de. e.d.'yle metro çıkışında buluşup RedPharos'u almak için Japon Kültür Merkezine attık kendimizi. Bir ara hiç çıkamayacağız sandık ama olsun :)

"Japonlar sevimli insanlar" der dururum yıllardır, bugün bu düşüncem tekrar pekişti. Fransız Kültür Merkezinin soğuk insanlarına alışan biz, Japon insanlarını görünce nereye düştüğümüzü şaşırdık bir süre.

Gördük ki Japonların kullandıkları eşyalar da kendileri gibi minik ve sevimli. Dilara gelene kadar
"ayyy Eda şuna baaaaak"
"aaa Selin asıl sen buraya baaaaaak"
cümleleri eşliğinde şaşkın şaşkın bakındık etrafımıza :)

Bizi tanımamalarına rağmen geçerken selam veren Japonlara hemen kanımız kaynadı, ben yarın tekrar gitmek istiyorum oraya mesela :)

Dilara'nın gelmesini beklerken ismini "Take Away" olarak hatırladığım ama emin olamadığım Japon restoranının duvarındaki yazılardan Japonca öğrendik. (:p)

Artık biliyoruz ki suzuki levrek demek, tamago yumurta, tako ise ahtapot. Yazılışlarını da öğrendiğimizde bizi kimse tutamaz, ver elini Japonya! :) Dilara'nın kitaplarını da karıştırdık, ben bir ara "bu bir kitaptır" falan diyordum ama şu an tahmin ettiğiniz gibi hatırlamıyorum :D

Yanılmıyorsam orijinal ismi "ende tura bir ki üç" olan, ama her yerde farklı bir cümleyle oynanan (misal biz ebe tura bir ki üç derdik) o oyunu Japonların "daruma-san ga koronda" ismiyle oynadıklarını öğrendik, pek hoşumuza gitti :)

En doğru hali nedir diye netten ararken gördüm ki bizim ende tura "un-deux-trois"dan geliyormuş, daha bacak kadarken Fransızca sayıyormuşum üçe kadar farkında olmadan. Ben de kendime haksızlık ediyordum "sadece bonjour ve oui'yi biliyordum bölüme başladığımda" diye. Bak sen şu işe yaa...

Sonra Dilara'yı alıp, "yemek, yemek, yemek, yemek" nidaları eşliğinde kendimizi sevdiğimiz mekanlardan birine attık. Ara ara girdikleri düğün salonu modlarına geçtikleri an kalkıp kaçarak uzaklaştık. Tabi karnımızı tıka basa doldurduktan sonra :)

Ne için yürüdüklerini bilmediğimiz koskoca bir grup üzerimize doğru yürümeye başlayınca kendimizi başka bir mekanın kapısından içeri atıp yeme işine kaldığımız yerden devam ettik :D

Bu sırada blogger dedikoduları yapıldı, kız olduğumuz için şükrettik bol bol, 14 şubat saçmalığı, otobüs sapıkları, blogta yapılacak yenilikler derken saatlerce konuşuldu :) Erken ayrılan e.d. yerine İstiklal'de yeni yazar aradık blogumuza, adayları değerlendireceğiz :p emeklerin için teşekkür ederiz e.d. ama artık seninle çalışamayacağız :p

Teşekkür ederim blog arkadaşlarıma bu güzel gün için :)

(resmin konuyla ilgisi yok, verdiğim söz üzerine ekledim)

7 yorum:

aahmetcelebii dedi ki...

Erkekler değil ama bayan japon karakterler gerçekten çok sempatik oluyo hep sırıtıyo bayılıyorum onlara :)

Okuduğumdan çıkardığım ana fikir şudur; güzel bir gün. Evet sadece bu kadar. Ha birde e.d. yerine beni alsanız, karın tokluğuna yazarım valla..

sLn dedi ki...

Hemen kaydını yapıyorum yazar adayı olarak :D Şehir şehir dolaşacağız RedPharosla :P Yetenekli gençleri keşfetmek gerek :P

aahmetcelebii dedi ki...

bu adayları nasıl değerlendireceksiniz peki. bence değ. kriterlerini veya değ. aşamalarını anlatan bir post yayınlasanız harikulade olacaktır..

sLn dedi ki...

Önce bizim karar vermemiz gerek öyle bir şeye, olur da karar verilirse muhakkak bir şeyler yapılır :)

e.d dedi ki...

kalbi kırık bir blog yazarı ne kadar verimli olabilir söyleyiniz.

artık 5 dakika duramam.kendi blogumdan uzaklaştırma cezası aldım.

e.d yi geri getirin değil, onun yerine beni alın diyenlere de ayrıca sitemim var.

sLn dedi ki...

Bizim de kalbimiz kırık, yolun ortasında bıraktın gittin bizi :P

RedPharos dedi ki...

@aahmetcelebi
Bayan japon karakterler dedin ya işte bizim hocalar da bayan ve yemine derişm gülmekten derste birşey yapamıyorum. Felaketler ya bir de kendi mimikleriyle türkçe konuşmaları yokmu o tweety sesleriyle şeker ötesiler:D

@sln
Cnm aahmetcelebinin dediği doğru bi post girelim yazar aranıyor diye :P artık milyonlarca başvurunun arasından seçeriz :P

@eda
Sensiz blog olur mu cnmmmmm hiç bir yere yollamam seni :P :D