Rembetiko!

27 Nisan 2009 Pazartesi

Geçen yıl devlet tiyatrolarının aylık çizelgesini incelerken gözüme iki oyun ismi takılmıştı. Biri Giordano Bruno idi ve bir diğeri de Rembetiko! Giordano Bruno şu ana kadar izlediğim en güzel oyundu evet ve diğerini de dün izleyip ikinci sıraya koydum! Dün, tarihe unutulmayacak bir oyun ekledim: "Rembetiko" dedim, unutma dedim:)



Savaş sonrası…
Mübadele…
Göç…
Yabancılaşma…
Tutunamama…
Ve bir çığlık: Rembetiko
Aşkın ve isyanın ezgili çığlığı!

Sahnede bir oyuncu belirir ve bu sözleri sarf eder...Sonra bir toz bulutu kaplar her yanı ve rüya
başlar!

Savaş, yangın, ölüm, kalım arasında çalan bir müzik vardır hep...Bazen bir acı çığlık gibi olur o müzik, bazen bir neşe, bazen bir aşk, bazen...
Müzik içinize işler, sesler, oyunculuk, danslar hepsi bir bütün olarak içinizde yer edinir birer birer...
Siz hayran hayran bakarsınız bazı oyunculuklara, bakın şöyle ikisi bir arada!
Uğur Çavuşoğlu bana "a" dese ağzım açık dinlerim ben onu ya!!! Ve yanındaki hatun da başrol oyuncusu Zeynep Çimenser, buğulu bir sesi var, ışıl ışıl gözleri... Bir anda küçük bir kız, bir anda bir dertli kadın...Ama buğulu ama ışıltılı işte...

Sonra aşk var işte, dedik ya karışık burada her şey...Ama bir aşk var, gizliden, yıllarca devam eden, farkedilmeyen...Güzel bir aşk...Birçok yerinde alkış tutmak istediğimiz, eğlendiğimiz oyun, bu aşk noktasına gelince dolu dolu ediyor gözlerimizi...



Bu benim ilk müzikalimdi ve iyi ki ilkti...
Birçok duyguyu aynı anda yaşadım, müziğin güzelliğini birkez daha anladım...
Müziğin pek çok şey demek olduğunu, bazı şeylerin söze ihtiyaç duymadığını...
Bazı şeylerin içine işlediğini ve sen bilmesen de onların hayatına yön verdiğini...
Hayat çok karmaşık olsa da zor olsa da içinde pek çok güzelliğin olduğunu...
Tiyatrodan çıktığımızda içimiz bir hoş olmuş idi, gözlerimiz duygulu, yüzümüzde bir gülümseme...
Bir karmaşa...
Ama bir iyi ki, evet, "iyi ki gitmişiz"

4 yorum:

CaRtMaNtR dedi ki...

resimlere bakınca emir kusturica filmlerin havasında bir müzikalmiş gibi bir fikre kapıldım. her duygunun yaşandığı ve bunların müzikle ifade edildiği (hoş bir müzikalde aksi düşünülemez zaten ya neyse :D ) bir yapım gibi duruyor.

a.nur... dedi ki...

Onun bir filmini indirdim ama izlemek nasip olmadı daha:)
Aynen öyle, ilk müzikalimdi ama iyi bir müzikaldi(bunu söylemek için erken biliyorum)
:))

Canan dedi ki...

devlet tiyatrolarına karşı korkunç bir ön yargım var, ne salonlarından hoşlanıyorum ne de şu ana kadar gittiğim oyunlarından.. ama bu bana da güzel göründü..

müzikaller candır efendim, gidiniz, gönderiniz.. şu ana kadar gittiğim hiçbir müzikalden pişmanlık duymadım, harika vakitler geçirdim..

Travis dedi ki...

iyiymiş:)